marți, 29 octombrie 2013

ŞCOALA PĂRINŢILOR



SCOALA GIMNAZIALA  „O. BANCILA” CORNI
DIRECTOR: PINZARU MIHAELA
CONSILIER SCOLAR: AILENEI SINZIANA


ARGUMENTUL PROIECTULUI:
Din perspectiva istorică, educaţia părinţilor – ca şi  educaţia (poporului) în general - apare necesară, atât pentru creşterea şi educarea copiilor, cât şi ca o cale de emancipare spirituală şi socială, ca un vector al democratizării educaţiei şi societăţii. Accelerarea transformărilor sociale, democratice, emanciparea femeii (la preocuparile materne şi gospodăreşti adaugându-se preocupările profesionale şi de studiu), modificarea statutului copilului, dispersia familiei, progresele sociologiei şi psihologiei, precum şi alte cauze au dus la înţelegerea faptului că orice sistem de educaţie ramâne neputincios dacă se izbeşte de indiferenţa sau de opoziţia părinţilor. În cazul multor părinţi, există o înspăimântătoare neglijare a  datoriei, ei îşi trimit copiii nedisciplinaţi la scoala, pentru  a primi educaţia pe care ei ar fi trebuit să le-o dea acasă. Obstacolele relaţiei şcoală-familie pot fi de ordin comportamental (întâlnite, atât între părinţi, cât şi la cadrele didactice) sau de ordin material (relaţia şcoală-familie cere un surplus de efort material şi de timp).
Date fiind toate aceste probleme şi revenind la necesitatea educaţiei părinţilor în ideea alinierii la cerinţele grădiniţei şi cele impuse de idealul socio-educaţional, trebuie remarcate cele trei direcţii de acţiune: a. sprijinul emoţional (a se da părinţilor ocazia de exprimare a emoţiilor fără critică sau condamnare); b. sprijinul informaţional ( a li se da părinţilor ocazia de a înţelege propria situaţie şi cea a educaţiei copilului lor) c. sprijinul instrumental (ajutor în rezolvarea problemelor care ţin de educaţia copilului).
Nu este de aşteptat ca profesorul să facă lucrarea părinţilor. În acest scop este necesar un dialog între cadre didactice şi părinţi. Din perspectiva unei analize sistemice, educaţia părinţilor apare ca o dimensiune a educaţiei permanente şi, desigur, a educaţiei adulţilor.
SCOPUL:
Ø  Sprijinirea dezvoltării socio-educative a copilului şi familiei;
Ø  Asigurarea accesului şi participării actorilor educaţionali nu numai la intrarea în
      sistem, ci şi pe tot parcursul instructiv-educativ.
OBIECTIVELE  GENERALE:
Ø  Dezvoltarea de activităţi de informare şi formare pentru părinţi;
Ø  Formarea deprinderilor şi practicilor de parteneriat în relaţiile dintre copil, familie şi cadre didactice;
Ø  Dezvoltarea unor atitudini pozitive şi a unor percepţii sociale faţă de problematica creşterii, dezvoltării şi educării copiilor, precum şi eliminarea discriminărilor de orice natură.
OBIECTIVELE  SPECIFICE:
Ø  Dezvoltarea deprinderilor educative ale părinţilor;
Ø  Identificarea rolurilor parentale şi responsabilizarea părinţilor;
Ø  Identificarea şi derularea unor forme de activităţi de sprijinire a parteneriatului educaţional între scoala şi familie, familie-copil, profesor-elev şi părinte-profesor.
GRUPUL  ŢINTĂ:
Beneficiari direcţi: 32 parinti ai elevilor de la Scoala Gimnaziala „ O. Bancila” Corni;
Beneficiari indirecţi: elevi, profesori, comunitate;
DURATA PROIECTULUI: noiembrie 2013 - iunie2014
REZULTATELE AŞTEPTATE: O mai bună cunoaştere a copiilor de către părinţi; observarea copiilor în activitatea de zi cu zi a scolii ; îmbunătăţirea relaţiilor dintre copil şi părinţi; îmbunătăţirea relaţiilor profesori-părinţi, părinţi-copii, elevi-profesori; însuşirea unor aspecte teoretice privind educaţia copiilor (managementul conflictelor, activitatea de relaxare şi recreere a copiilor, tipuri de recompense); implicarea directă a părinţilor în activitatea instructiv-educativă (activităţi curente, jocuri, activităţi extracurriculare, manifestări cultural-artistice); creşterea interesului faţă de copii (criterii de apreciere a activităţii copiilor);
MODALITATEA DE EVALUARE SI INDICATORII DE EVALUARE AI PROIECTULUI:
Cantitativă:
            - Centralizarea numărului de participanţi, la fiecare activitate, şi în total la activităţi
            - Se urmăreşte o participare de cel puţin 75% din numărul propus iniţial.
            Calitativă:
-   Impactul pe care l-a produs proiectul asupra beneficiarilor direcţi şi indirecţi (schimbări rezultate, beneficii – altele decât cele preconizate);
-   Interesul manifestat faţă de proiect şi nivelul de implicare a elevilor, profesorilor, părinţilor / tutorilor, comunităţii locale
-   Gradul de satisfacţie faţă de modul în care proiectul a răspuns aşteptărilor  beneficiarilor;
-   Date calitative referitoare la derularea proiectului: valori, percepţii, opinii, observaţii, judecăţi de valoare;
Indicatori de realizare:
-      Nr. participanţi la activităţile propuse
-      Materiale video, foto
-      Raportul final  de evaluare


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu