SCOALA GIMNAZIALA „O. BANCILA” CORNI
DIRECTOR: PINZARU MIHAELA
CONSILIER SCOLAR: AILENEI
SINZIANA
ARGUMENTUL PROIECTULUI:
Din perspectiva
istorică, educaţia părinţilor – ca şi
educaţia (poporului) în general - apare necesară, atât pentru creşterea
şi educarea copiilor, cât şi ca o cale de emancipare spirituală şi socială, ca
un vector al democratizării educaţiei şi societăţii. Accelerarea
transformărilor sociale, democratice, emanciparea femeii (la preocuparile
materne şi gospodăreşti adaugându-se preocupările profesionale şi de studiu),
modificarea statutului copilului, dispersia familiei, progresele sociologiei şi
psihologiei, precum şi alte cauze au dus la înţelegerea faptului că orice
sistem de educaţie ramâne neputincios dacă se izbeşte de indiferenţa sau de
opoziţia părinţilor. În cazul multor părinţi, există
o înspăimântătoare neglijare a datoriei, ei îşi trimit copiii
nedisciplinaţi la scoala, pentru a primi educaţia pe care ei ar fi
trebuit să le-o dea acasă. Obstacolele relaţiei şcoală-familie pot
fi de ordin comportamental (întâlnite, atât între părinţi, cât şi la cadrele
didactice) sau de ordin material (relaţia şcoală-familie cere un surplus de
efort material şi de timp).
Date fiind toate
aceste probleme şi revenind la necesitatea educaţiei părinţilor în ideea
alinierii la cerinţele grădiniţei şi cele impuse de idealul socio-educaţional,
trebuie remarcate cele trei direcţii de acţiune: a.
sprijinul emoţional (a se da părinţilor ocazia de exprimare a emoţiilor
fără critică sau condamnare); b. sprijinul
informaţional ( a li se da părinţilor ocazia de a înţelege propria situaţie
şi cea a educaţiei copilului lor) c. sprijinul instrumental (ajutor în rezolvarea
problemelor care ţin de educaţia copilului).
Nu este
de aşteptat ca profesorul să facă lucrarea părinţilor. În acest scop este
necesar un dialog între cadre didactice şi părinţi. Din perspectiva unei
analize sistemice, educaţia părinţilor apare ca o dimensiune a educaţiei
permanente şi, desigur, a educaţiei adulţilor.
SCOPUL:
Ø Sprijinirea dezvoltării socio-educative a copilului şi
familiei;
Ø Asigurarea accesului şi participării actorilor
educaţionali nu numai la intrarea în
sistem, ci şi pe tot parcursul instructiv-educativ.
OBIECTIVELE
GENERALE:
Ø Dezvoltarea de activităţi de informare şi formare pentru
părinţi;
Ø Formarea deprinderilor şi practicilor de parteneriat în
relaţiile dintre copil, familie şi cadre didactice;
Ø Dezvoltarea unor atitudini pozitive şi a unor percepţii
sociale faţă de problematica creşterii, dezvoltării şi educării copiilor,
precum şi eliminarea discriminărilor de orice natură.
OBIECTIVELE
SPECIFICE:
Ø Dezvoltarea deprinderilor educative ale părinţilor;
Ø Identificarea rolurilor parentale şi responsabilizarea
părinţilor;
Ø Identificarea şi derularea unor forme de activităţi de
sprijinire a parteneriatului educaţional între scoala şi familie, familie-copil,
profesor-elev şi părinte-profesor.
GRUPUL ŢINTĂ:
Beneficiari
direcţi: 32 parinti ai elevilor de
la Scoala Gimnaziala „ O. Bancila” Corni;
Beneficiari
indirecţi: elevi, profesori,
comunitate;
DURATA PROIECTULUI: noiembrie
2013 - iunie2014
REZULTATELE AŞTEPTATE: O mai bună cunoaştere a copiilor de către părinţi; observarea
copiilor în activitatea de zi cu zi a scolii ; îmbunătăţirea relaţiilor dintre
copil şi părinţi; îmbunătăţirea relaţiilor profesori-părinţi, părinţi-copii, elevi-profesori;
însuşirea unor aspecte teoretice privind educaţia copiilor (managementul
conflictelor, activitatea de relaxare şi recreere a copiilor, tipuri de
recompense); implicarea directă a părinţilor în activitatea
instructiv-educativă (activităţi curente, jocuri, activităţi extracurriculare,
manifestări cultural-artistice); creşterea interesului faţă de copii (criterii
de apreciere a activităţii copiilor);
MODALITATEA DE EVALUARE SI INDICATORII DE EVALUARE AI
PROIECTULUI:
Cantitativă:
-
Centralizarea numărului de participanţi, la fiecare activitate, şi în total la
activităţi
- Se
urmăreşte o participare de cel puţin 75% din numărul propus iniţial.
Calitativă:
- Impactul
pe care l-a produs proiectul asupra beneficiarilor direcţi şi indirecţi
(schimbări rezultate, beneficii – altele decât cele preconizate);
- Interesul
manifestat faţă de proiect şi nivelul de implicare a
elevilor, profesorilor, părinţilor / tutorilor, comunităţii locale
- Gradul
de satisfacţie faţă de modul în care proiectul a răspuns aşteptărilor beneficiarilor;
- Date
calitative referitoare la derularea
proiectului: valori, percepţii, opinii,
observaţii, judecăţi de valoare;
Indicatori de realizare:
-
Nr. participanţi la
activităţile propuse
-
Materiale video, foto
-
Raportul final de evaluare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu