luni, 17 martie 2025

PROCEDURA DE SELECŢIE A PARTICIPANŢILOR LA MOBILITĂŢI IN CADRUL PROGRAMULUI ERASMUS + IN DOMENIUL EDUCAŢIEI ŞCOLARE


 

Avizat

Director

prof. Mihaela Pînzaru

 


 

PROIECT 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197

 

Date generale despre proiect

Proiectul We Lead the Way of Water Sustainability cu nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197 este implementat în perioada 01.03.2025- 28.02.2027 şi aprobat în urma obţinerii Acreditării Erasmus cu nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197 pentru perioada 2025 - 2027. Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni şi-a propus să deruleze în calitate de coordonator sau/și partener proiecte europene care să asigure participarea cadrelor didactice la schimburi de experiență în cadrul mobilităților, facilitând accesul la servicii educaționale de calitate si contribuind la dezvoltarea unei educații durabile.

 

Activităţile proiectului se vor desfășura în cadrul Școlii Gimnaziale „Octav Băncilă” Corni, în Siauliai – Lituania, în Denizli – Turcia și Dublin - Irlanda, vizând profesori care predau la nivel primar, gimnazial şi elevi din ciclul primar și gimnazial.

 

Obiectivele proiectului:

01: Conservarea mediului și dezvoltarea abilităților ecologice

O2: Vizite de studiu, schimburi de experienţă, sesiuni cu experţi, în sistem formal sau nonformal timp de 2 ani.

02: Îmbunătăţirea competenţelor lingvistice a elevilor și profesorilor în contexte noi, inovative în vederea obţinerii certificării si îmbunătăţirii rezultatelor la examene.

03: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice de a crea instrumente necesare unui proces de învăţare cooperant şi colaborativ, creativ şi inovaţiv, aplicabil în mediul şcolar fizic sau online.

04: Dezvoltarea la elevi şi profesori a competenţelor care să le permită valorificarea eficientă a propriului potenţial şi, în perspectivă, gestionarea eficientă a propriei afaceri/cariere.

 

Scopul procedurii

Scopul procedurii este de a stabili criteriile şi modalitatea de selectare a cadrelor didactice participante la mobilitățile din cadrul proiectului Erasmus+ We Lead the Way of Water Sustainability cu nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197, cuprins în Acreditarea cu nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197, implementat în perioada 01.03.2025 - 28.02.2027.

Prezenta procedură asigură formulare, fişa de evaluare, anexe necesare derulării selecţiei în mod transparent şi echitabil, în conformitate cu condiţiile specificate în cererea de Finanţare .


Prezenta procedură reglementează sarcinile echipei de selecţie din Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni, asigură circuitul documentelor şi se adresează cadrelor didactice care vor fi selectate pentru a participa la cursurile de mobilitate.

 

Domeniul de referință

Această procedură este aplicabilă doar pentru selecţia cadrelor didactice ce vor constitui grup-ţintă în cadrul proiectului Erasmus + We Lead the Way of Water Sustainability cu nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197.

Procedura este realizată de echipa de management a proiectului, constituită prin decizie internă a unității de învățământ cu nr. 4/17.02.2025

De această procedură beneficiază echipa de management şi echipele de selecţie constituite la nivelul școlii.

 

Organizarea şi desfăşurarea procesului de selecţie

Selecţia participanţilor la mobilităţi se realizează prin concurs de dosare.

Procesul de selecţie se va desfăşura în conformitate cu calendarul stabilit (Anexa 1 a prezentei proceduri).

În prima etapă a procesului de selecţie vor fi parcurşi următorii paşi:

ü constituirea echipei de selecţie a participanţilor la mobilităţi, prin decizie internă;

ü elaborarea procedurii de selecţie a participanţilor la mobilităţi de către echipa de management;

ü prezentarea procedurii de selecţie la nivelul școlii, prin diverse căi (postări pe site-ul şcolii, prezentări în Consiliul Profesoral, avizierul din cancelarie);

ü expunere anunţ selecţie cadre didactice.

In a doua etapă a procesului de selecţie vor fi parcurşi următorii paşi:

ü depunerea dosarelor de candidatură de către cadrele didactice candidate la secretarul comisiei de selecţie, cu număr de înregistrare în registrul proiectului;

ü evaluarea dosarelor depuse de către membrii comisiei de selecţie, pe baza unei grile de evaluare (Anexa 2 a prezentei proceduri);

ü în caz de punctaje egale, departajarea se va face pe baza punctajelor obţinute la criteriul Implicarea in activităţi/proiecte cu elevii/clasa de elevi;

ü anunţarea şi afişarea rezultatelor selecţiei.

Conform formularului de aplicaţie al proiectului, vor fi selectate 2 cadre didactice participante la mobilităţi în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut pe fişa de evaluare, iar celelalte două sunt profesorii care au depus proiectul. Fiecare mobilitate a cadrelor didactice va avea o rezervă. Nu se admit contestaţii.

 

În Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni va fi numită, prin decizie internă, o comisie de selecţie formată din 4 persoane: preşedinte, secretar, 2 membri. Aceştia nu pot participa la mobilităţi.

Membrii comisiei de evaluare vor respecta următoarele reguli:

ü responsabilitate şi obiectivitate în evaluarea dosarelor candidaţilor în conformitate cu criteriile de selecţie stabilite;

ü transparenţa procesului de selecţie;

ü respectarea termenelor stabilite în calendarul de slecţie;

ü păstrarea confidenţialităţii pe toată durata evaluării.

 

Dosarul de candidatură va conţine următoarele documente:

ü Opisul dosarului;

ü Cerere de înscriere ( Anexa 3 a prezentei proceduri);

ü Copie BI/CI;

ü Adeverinţă din care să reiasă vechimea în muncă şi statutul (cadru didactic titular/cu catedră completă în şcoala în anul derulării proiectului);

ü Scrisoare de motivație cu argumentarea necesităţii de formare în tema propusă pentru mobilitate;

ü CV Europass, însoţit de dovezi relevante pentru procesul de selecţie;

ü Fişa de evaluare completată la rubrica autoevaluare (Anexa 2 a prezentei proceduri), însoţită de fotocopii ale documentelelor justificative;

ü Acord cu privire la sarcinile mobilităţilor din cadrul proiectului (Anexa 4 a prezentei proceduri)

ü Acord privind utilizarea datelor personale (Anexa 5 a prezentei procesuri)

ü Declaraţie privind evitarea dublei finanţări.

 

Documentele vor fi numerotate si aşezate în dosar în ordinea menţionată în prezenta procedură. Dosarele care nu conţin toate documentele menţionate din prezenta procedură vor fi respinse. Dacă în dosarul candidatului nu există copii ale documentelor justificative pentru menţiunile din Fişa de evaluare, acestea nu vor primi punctajul aferent în procesul de evaluare.

În selectarea membrilor grupului ţintă participanţi la mobilităţi se vor lua în considerare criteriile de selecţie menţionate în formularul de candidatură aprobat:

ü Cunoaşte programul Erasmus+, obiectivele şi activităţile propuse în proiect;

ü Sunt cadre didactice titulare, încadraţi în instituţie cu normă întreagă în perioada implementării proiectului, care predau/au studii discipline precum limbi străine, științe, tehnologie informatică;

ü Nevoia sa de formare se regăseşte în obiectivele mobilităţilor de formare, este prezentată şi motivată relevant în scrisoarea de motivaţie;

ü Are capacitatea de a transpune în practică competenţele dobândite în timpul formării;

ü Are abilităţi de comunicare în limba engleză/franceză în funcţie de limba străină specifică programului de formare;

ü Îşi asumă responsabilităţile şi obligaţiile stabilite în proiect;

ü Are abilităţi de lucru în echipă, este motivat pentru realizarea obiectivelor proiectului, are abilităţi de a forma alte cadre didactice;

ü Are competenţe de diseminare a cunoştinţelor dobândite, la nivel instituţional, şi de realizare de parteneriate educaţionale instituţionale naţionale şi internaţionale;

ü îşi asuma contribuţia personală de 20% până la aprobarea raportului final;

ü îşi va deschide un cont în euro, în cazul în care va fi selectat pentru mobilitate.


Dacă numărul de aplicaţii depăşeşete numărul de locuri finanţate, se va organiza interviu de departajare.

 

Calendar mobilităţi

Pentru anul 2025 au fost selectate la nivel de instituţie următoarele mobilităţi:

ü Siauliai, Lituania, perioada de desfăşurare 18.05.2025 - 23.05.2025 – 3 cadre didactice, din care două sunt Pînzaru Mihaela și Bejan Mihaela;

ü Denizli, Turcia, perioada de desfăşurare 05.10-09.10.2025 – 2 cadre didactice și 3 elevi

Pentru anul  2026:

ü Dublin, Irlanda, perioada de desfăşurare 22.03.2026 - 26.03.2026 – 3 cadre didactice, din care două sunt Pînzaru Mihaela și Bejan Mihaela.

 

Fiecare cadru didactic va putea, la întoarcerea în ţară, proiecta şi realiza activităţi didactice folosind mijloace digitale atât pentru învăţarea online, cât şi pentru activităţile din clasă.

Profesorii participanţi vor desfăşura activităţi demonstrative la clasă, în comisii metodice, unde îşi vor prezenta cunoştinţele obţinute în urma participării la cursul de formare. Se va urmări interesul, motivaţia elevilor, rezultatele lor la învăţătură.

 

Dispoziţii finale

1. În termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea procesului de selecţie, secretarul comisiei va întocmi un raport privind selecţia şi un dosar cu dovezile selecţiei.

2. Dosarele de candidatură ale participanţilor, precum şi documentele elaborate de comisia de selecţie pe parcursul procesului de selecţie, fac parte din documentele justificative ale proiectului Erasmus+ cu nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197.

 

Anexe

Anexa 1 - Calendarul procesului de selecţie a participanţilor la mobilităţi

Anexa 2 - Grila de (auto)evaluare a participanţilor la mobilităţi

Anexa 3 - Cerere de înscriere

Anexa 4 - Acord cu privire la sarcinile mobilităţilor din cadrul proiectului, responsabilităţile şi activităţile care vor trebui desfăşurate de cadrele didactice particiante la mobilităţi.

Anexa 5 - Acord privind utilizarea datelor personale


ANEXA 1

CALENDARUL PROCESULUI DE SELECŢIE

 

Depunere dosare

17-20.03.2025

Realizarea selecţiei

24.03.2025

Afişarea rezultatelor

25.03.2025, până în ora 10.00

Depunerea contestaţiilor

25.03.2025, interval orar 10.00-14.00

Afişarea rezultatelor

25.03.2025, interval orar 14.00-16.00

Interviu de departajare

26.03.2025, interval orar 09.00-14.00

Afişarea rezultatelor finale

27.03.2025, interval orar 14.00-16.00

 





 


Criteriul

Detalieri

Punctaj

maxim

Punctaj

autoevaluare

Punctaj

comisie

Scrisoare de intenţie

-  motivaţia de a participa la proiect (6 puncte);

-justificarea nevoii de formare (6 puncte);

-    experienţă în domeniul dezvoltării şi aplicării de proiecte (6 puncte);

-  asumarea organizării a minim 3 acţiuni concrete de împărtăşire a cunoştinţelor/ abilităţilor dobândite (6 puncte); -modalităţile de diseminare propuse, modul în care vor fi popularizate rezultatele participării la proiect: diseminare, follow- up, etc (6 puncte).

30

Puncte

 

 

Participare la programe de formare

-participarea la cursuri/programe de formare în ultimii 2 ani, altele decât Erasmus+

(5 puncte/curs);

-participarea la simpozioane în ultimii 2 ani (2 puncte/simpozion; maxim 8 p)

- publicarea de articole în ultimii 2 ani (4 puncte/articol; maxim 12 p)

 

 

20

Puncte

 

 

Implicarea in activităţi/ proiecte cu elevii/ clasa de elevi

-realizarea/implementarea/ coordonarea de miniprograme/proiecte pentru elevi în ultimii (5 puncte/proiect);

-rezultate ale elevilor obţinute la diferite concursuri (5 p/diplomă);

 

30

Puncte

 

 

Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională

Minim Al –l0 p

Minim A2 – 20 p (*nu se cumulează)

20

Puncte

 

 

Cunoştinţe de operare IT

l0 p/atestat sau curs program de formare IT

 

10

Puncte

 

 

Total

100

Puncte

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




ANEXA 3

CERERE DE ÎNSCRIERE

în vederea selecţiei pentru participarea la mobilităţile din cadrul Proiectului european Erasmus + We Lead the Way of Water Sustainability  nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197

 

 

 

Subsemnatul/a, ……………………………………………………………………         

legitimat/ă prin ………. , Seria  ………., Nr. …………, CNP ………………………..,

vă rog să-mi aprobaţi înscrierea la concursul pentru participarea la mobiltatea/ mobiltă din …………………………………………………………………………………

 

Menţionez că îndeplinesc condiţiile de înscriere, fiind încadrat la Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni, pe funcţia de          …………………………. şi că am statut de cadru didactic titular/cu normă întreagă în Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni.

 

Declar că am luat la cunoştinţă de prevederile legale în vigoare privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date precum şi de informaţiile prevăzute în Ghidul programului Erasmus+ , şi în Apelul naţional la propuneri pentru proiecte Erasmus+  (disponibile pe site-ul https://www.erasmusplus.ro/), şi de obligaţia pe care o am de a respecta contractul încheiat între mine şi Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni. (ca parte a contractului dintre Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni.).

 

Mă angajez să respect cerinţele şi termenele prevăzute de implementarea proiectului Erasmus+ nr. 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197, să particip la activităţile care îmi revin şi să întocmesc toate documente solicitate de echipa de proiect, să asigur diseminarea informaţiilor dobândite din cursul de formare la care mă înscriu şi să asigur sustenabilitatea proiectului.

 

Subsemnatul/a, ………………………………………….., declar că informaţiile furnizate în dosarul de candidatură sunt complete şi corecte în fiecare detaliu.

 

Data: 

Nume:         


 

ANEXA 4

 

 

 

 

 


 



ACORD

cu privire la mobilităţile din cadrul

Proiectului european Erasmus + We Lead the Way of Water Sustainability 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197.

 

Subsemnatul/a, ……………………………….., CNP …………………………., legitimat/ă prin CI, seria ……… nr. ………………………., în cazul în care voi fi selectat/ă, îmi exprim acordul cu privire la

ü perioada, tipul şi conţinutul formării/mobilității;

ü modul de recunoaştere a formării la nivelul organizaţiei: adeverinţă de participare, certificat Europass Mobility precum şi disponibilitatea privind:

ü respectarea programului de pregătire de specialitate, lingvistică, pedagogică şi culturală, care se va desfăşura anterior perioadei de mobilitate;

ü respectarea programului de lucru, în cadrul mobilităţii, precum şi a solicitărilor echipei de coordonare a proiectului;

ü elaborarea raportului individual în termen de 10 de zile de la revenirea din mobilitate, conform formularului elaborat de ANPCDEFP;

ü implicarea activă în activităţile de diseminare şi follow-up a mobilităţii (workshop-uri, sesiuni de formare, lecţii deschise dacă e cazul etc.), prezentarea unui plan cu minim 3 activităţi de diseminare şi/sau 3 activităţi care să asigure sustenabilitatea proiectului, în conformitate cu planul de diseminare şi de valorizare a experienţei dobândite în cadrul proiectului;

ü disponibilitatea de a lucra peste program in scopul participării la activitatile proiectului;

ü contribuţia personală de 20%, până la validarea raportului final;

ü deschiderea unui cont în euro.

Data: 

Nume:         

ANEXA 5

Acord privind utilizarea datelor personale
în cadrul

Proiectului european Erasmus +

We Lead the Way of Water Sustainability

 

 

Subsemnatul/a ………………………………………………………

CNP……………………… domiciliat/ă în ……………………          Str………………..…. nr ………         ap ………    tel. mobil …………………………………         

e-mail …………………………………………. ca beneficiar/ă al/a proiectului Erasmus+ We Lead the Way of Water Sustainability 2024-2-RO01-KA210-SCH-000278197, desfășurat în perioada 01.03.2025 – 28.02.2027, am fost informat/ă privind obligativitatea de a furniza datele mele personale cu respectarea dispoziţiilor legale.

 

Declar că sunt de acord ca datele mele personale să fie utilizate în scopul proiectului sus-menţionat. Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii.

 

Declar că nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea datelor conţinute în dosarul de candidatură, garantând că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete şi mă angajez ca, în eventualitatea modificărilor survenite în datele personale care fac obiectul dosarului de candidatură depus (reînnoirea cărţilor de identitate, schimbarea numelui, schimbarea adresei de domiciliu etc.), să anunţ echipa de proiect şi să aduc o copie a actelor doveditoare.

 

Declar că sunt de acord ca datele personale, materialele rezultate în urma activităţilor (fotografii, filmări video etc.) să fie utilizate în scopul proiectului sus menţionat pe internet, site-ul şcolii,site-ul proiectului, facebook, cât şi prin publicarea lor în presa locală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu